Apetyt na naukę-projekt szkół podstawowych Gminy Jemielnica
Beneficjent: Gmina Jemielnica
Wartość projektu: 888 301,25 zł
Czas trwania projektu od 01.07.2016 r. do 30.06.2018 r.
Projekt skierowany jest bezpośrednio do uczniów: Publicznej Szkoły Podstawowej im. Marka Prawego w Jemielnicy Publicznej Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Piotrówce.
Wsparciem planuje się objąć 460 uczniów.
Celem projektu jest podniesienie kompetencji kluczowych (TIK, matematyczno-przyrodniczych, języków obcych) oraz właściwych postaw (kreatywności, innowacyjności, pracy zespołowej) niezbędnych do funkcjonowania na rynku pracy u 460 (220K/240M) uczniów, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi szkół podstawowych Gminy Jemielnica, między innymi poprzez realizację zajęć edukacyjnych w doposażonych pracowniach przedmiotowych, w tym zajęć z wykorzystaniem narzędzi TIK i nauczania eksperymentalnego w roku szkolnym 2016/2017 i 2017/2018.
W ramach projektu odbędą się:
Akademia kompetencji – zajęcia pozalekcyjne ukierunkowane na kształtowanie i rozwijanie u uczniów kompetencji kluczowych (TIK, matematyczno przyrodnicze, języki obce) oraz właściwych umiejętności i postaw niezbędnych do funkcjonowania na rynku pracy (kreatywność, innowacyjność, praca zespołowa).
Nie tylko szkoła – zajęcia pozaszkolne ukierunkowane na kształtowanie i rozwijanie u uczniów kompetencji kluczowych oraz właściwych umiejętności i postaw niezbędnych do funkcjonowania na rynku pracy.
Wyposażenie pracowni szkolnych w narzędzia do nauczania opartego na metodzie eksperymentu przedmiotów matematyczno- przyrodniczych.
Trzy żywioły – zajęcia pozalekcyjne oparte na metodzie eksperymentu ukierunkowane na kształtowanie i rozwijanie kompetencji uczniów w zakresie przedmiotów matematyczno – przyrodniczych.
Szkoła TIK – wyposażenie szkół w nowoczesne pomoce dydaktyczne oraz narzędzia TIK niezbędne do realizacji programów nauczania oraz podniesienie kompetencji cyfrowych nauczycieli wszystkich przedmiotów.
Uczeń TIK – zajęcia pozalekcyjne ukierunkowane na kształtowanie i rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów, w tym z uwzględnieniem bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni i wynikających z tego tytułu zagrożeń. Krok do sukcesu – indywidualizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym wsparcie ucznia młodszego.