Spotkanie autorskie z pisarzem Grzegorzem Kasdepke

Grzegorz Kasdepke  odwiedził naszą szkołę. Dla miłośników jego literatury była to wielka frajda.

ImageImageImageImageImageImage

ImageImageImageImageGrzegorz Kasdepke (ur. 4 maja 1972 w Białymstoku) – polski pisarz dla dzieci i młodzieży, autor scenariuszy, dziennikarz. Ukończył studia na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Były wieloletni redaktor naczelny magazynu dla dzieci „Świerszczyk„. Współpracuje z takimi wydawnictwami jak Literatura i Nasza Księgarnia.

Grzegorz Kasdepke jest laureatem wielu nagród.

Apel z okazji Dnia Niepodległości

W poniedziałek – 18 listopada 2013r.– w naszej szkole uroczyście obchodziliśmy rocznicę oddzyskania przez Polskę niepodległości. Z tej okazji wszyscy uczniowie i nauczyciele zebrali się w sali gimnastycznej, aby wziąć udział w okolicznościowym apelu. Uroczystość przygotowali uczniowie klas piątych pod kierunkiem wychowawców pani Anieli Galas oraz pani Aldony Ochockiej. Uczniowie występowali oni na tle stosownej dekoracji przypominającej o tej ważnej historycznej dacie. Widzowie z uwagą wysłuchali apelu.

Okolicznościowa akademia przypomniała zebranym drogę Polaków do odzyskania niepodległości. Fakty historyczne przeplatane były pieśniami żołnierskimi przygotowanymi pod kierunkiem nauczyciela muzyki pana Mariusza Cierpicha. Wychowawcy i uczniowie pragną podziękować panu Mariuszowi za wsparcie w przygotowaniu oprawy muzycznej do uroczystości.Zdjęcie-0077 Zdjęcie-0078 Zdjęcie-0080 Zdjęcie-0082 Zdjęcie-0084 Zdjęcie-0086 Zdjęcie-0091

Dzień Edukacji Narodowej

DSC02149 DSC02147 DSC02144 DSC02138 DSC02137 DSC02123 DSC02127 DSC02130 DSC02131 DSC02133 DSC02150 DSC02123DSC02147Dzień Edukacji Narodowej obchodzono w Publicznej Szkole Podstawowej w Jemielnicy w dniu 15 października 2013r. Z tej okazji odbyła się uroczysta akademia podczas której nauczycielom, na czele z Panią Dyrektor, pracownikom szkoły oraz wszystkim zebranym zaprezentowano program artystyczny. Drugoklasiści pod czujnym okiem swoich wychowawczyń przygotowa przedstawienie  oraz podziękowania, piosenki i słodkie serduszka. Samorząd Uczniowski pokazał scenkę kabaretową oraz przyznał  wszystkim nauczycielom oskary w postaci jabłuszek. Sami zajrzyjcie do galerii.

Jesienny Rajd Rowerowy -zdjęcia

P1080440 P1080439 P1080437 P1080436 P1080424 P1080425 P1080427 P1080433 P1080435 P1080422 P1080417 P1080413 P1080412 P1080406 P1080378 P1080375Image

Dnia 5 października 2013r. grupa uczniów z naszej szkoły wzięła udział w XIII Jesiennym Rajdzie Rowerowym Ścieżkami Gmin Doliny Małej Panwii „Jesień 2013r.” zorganizowanym przez Oddział Zakładowy PTTK „Huty Andrzej” w Zawadzkiem. Rowerzyści wraz z opiekunkami panią Gizelą Zientek i panią Anielą Galas z przyjemnością pokonali trasę Jemielnica – Łaziska – Kolonowskie, gdyż pogoda dopisała na medal.W Kolonowskiem wszyscy uczestnicy rajdu mieli okazję zwiedzić po opieką przewodnika tamtejszą zabytkową chatę oraz zapoznać się indywidualnie ze zgromadzonymi tam zbiorami. Następnie wszystkie grupy rowerowe wyruszyły w kierunku „Dziekiej Chaty” – przystani kajakowej w Kolonowskiem. Tam, po posiłku i krótkim odpoczynku na łonie natury w pięknej jesiennej scenerii, odbyły się konkursy krajoznawcze, przyrodnicze oraz sprawnościowe. Oto fotorelacja z całego wydarzenia.

ImageFotorelacjaImage

Samorząd Uczniowski wybrany!

DSC02114DSC02120 DSC02118 DSC02114 DSC02113 DSC02109Ważnym wydarzeniem z życia naszej szkoły są wybory do Rady Samorządu Uczniowskiego. Poprzedziła je, jak co roku, kampania wyborcza, podczas której reprezentanci poszczególnych klas mieli okazję zaprezentować swój program. Uczniowie pamiętali o przestrzeganiu ordynacji wyborczej i w przeddzień głosowania usunęli wszystkie plakaty i ulotki prezentujące kandydatów. Oto skład samorządu uczniowskiego:
 

Przewodnicząca – Emilia Iskra (klasa IV a)

Zastępca – Jakub Galas (klasa V b)

Sekretarz – Tomasz Waloszek (klasa IV a)

Skarbnik – Marek Rzepka (klasa VI a)

Gratulujemy i życzymy licznych sukcesów związanych z pełnionymi funkcjami oraz owocnej pracy na najbliższy

rok szkolny .

 

Opiekunem Samorządu jest pani mgr Anna Gratza i pani mgr Gizela Zientek.

Fascynujący świat nauki i technologii – informacje o projekcie

 Regionalne Centrum Rozwoju Edukacji w Opolu w imieniu Zarządu Województwa Opolskiego realizuje projekt systemowy w ramach Priorytetu IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej, jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałania 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic, w jakości usług edukacyjnych Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Projekt nosi nazwę „Fascynujący świat nauki i technologii”

     Projekt zakłada współpracę wielu instytucji w zakresie jego realizacji, m.in. instytucje kultury, ośrodki naukowe, uczelnie wyższe, gospodarstwa edukacyjne. Zaplanowane w projekcie działania są spójne i wprowadzą nową jakość w opolskiej edukacji. Pokażą, że Opolszczyzna ma bogatą ofertę edukacyjną dla dzieci i młodzieży, a szkoły i nauczyciele wykorzystując szerokie spektrum metod nauczania i środków dydaktycznych pozwalają rozwijać uczniom swoje zainteresowania i pasje. Pozwolą one dostosować edukację do możliwości każdego ucznia na miarę XXI w. Działania te będą wsparciem dla nauczycieli w realizacji podstawy programowej I i II etapu edukacyjnego z ukierunkowaniem na rozwój umiejętności kluczowych. W zależności od potrzeb szkoły zajęcia będą przewidywały realizację modułu: matematyczno-przyrodniczego lub humanistycznego; mogą być realizowane w formach interdyscyplinarnych lub bardziej ukierunkowanych (np. matematyka, przyroda, fizyka, j. polski, historia), jak również wybiegać poza ramy przedmiotowe (np. umiejętność uczenia się, kompetencje osobowe i interpersonalne, kreatywność i innowacyjność, twórcze wyrażanie idei, doświadczeń i uczuć).

Działanie I – badania
Przewidujemy przebadanie wszystkich uczniów, narzędziami zakupionymi i nieodpłatnie przekazanymi do każdej szkoły. Badanie ma na celu opracowanie diagnozy i pomocy uczniom w zakresie:

  • trudności w pisaniu, czytaniu, rozumieniu
  • trudności w uczeniu się matematyki
  • potencjału i możliwości humanistyczno-przyrodniczych uczniów

Diagnoza zostanie przeprowadzona przez nauczycieli danej szkoły dwukrotnie: we wrześniu 2013 r. i we wrześniu 2014 r.
Każda szkoła uczestnicząca w projekcie po zakończeniu projektu będzie posiadała profesjonalne programy do diagnozy trudności i predyspozycji uczniów co w znacznym stopniu usprawni realizację zadań wynikających z rozporządzenia MEN o pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Działanie II – zajęcia pozalekcyjne 
Nauczyciele (w oparciu o zaproponowany scenariusz) będą mieli możliwość przekazania swoim uczniom wiedzy i umiejętności w ramach zajęć pozalekcyjnych. Zajęcia mają na celu zainteresowanie uczniów daną dyscypliną nauki i zachęcenie do pogłębiania własnej wiedzy. Proponujemy stosowanie wielu metod aktywizujących. Nowoczesne metody i środki nauczania pozwolą na zaciekawienie uczniów wybranym przedmiotem lub grupą przedmiotów, jak również zauważyć korelację między różnymi dziedzinami życia i nauki.

Zajęcia pozaszkolne – wyjazdy edukacyjne

Działanie III – Regionalne Centrum Nauki i Eksperymentu:
Zajęcia dla wszystkich uczniów odbywać się będą w pracowniach eksperymentalno-doświadczalnych Regionalnego Centrum Rozwoju Edukacji w Opolu. Są to pracownie wyposażone w przyrządy do doświadczeń m.in. z mechaniki, optyki, astronomii, muzyki, techniki, nowoczesnych technologii, przyrody, do prowadzenia badań powietrza (stacja pogody), wody i zmysłów człowieka. Mają za zadanie pobudzanie uczniów 
do poznawczego sposobu zdobywania wiedzy.

Działanie IV – zajęcia w instytucjach kultury i gospodarstwach edukacyjnych
Zaplanowane zajęcia realizowane będą w instytucjach kultury (np. kina, teatry, filharmonie, galerie, muzea itp.) oraz w gospodarstwach edukacyjnych z terenu województwa opolskiego.

Działanie V – zajęcia w ośrodkach akademickich  
Zajęcia realizowane będą w ośrodkach akademickich dla uczniów z klas IV-VI. Będą uzupełnieniem zajęć w pracowniach eksperymentalnych RCRE. Planuje się cykl 4 wykładów dla grupy uczniów w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych i  1 wykład dla grupy uczniów w zakresie nauk humanistycznych. 

Zadania szkoły:

  • przystąpienie szkoły do projektu – deklaracja udziału szkoły
  • zapewnienie udziału uczniów w projekcie – deklaracje udziału potwierdzone zgodą opiekunów prawnych
  • umożliwienie przeprowadzenia zajęć pozalekcyjnych na podstawie zaproponowanego scenariusza z wykorzystaniem metod aktywizujących
  • pomoc w organizacji wyjazdów edukacyjnych zgodnie z procedurami obowiązującymi w szkole – harmonogramy oraz karty wycieczki
  • promowanie projektu wśród rodziców oraz środowiska lokalnego
  • tworzenie przyjaznej atmosfery wokół realizowanych działań projektowych

Koordynacją nad całością działań w szkole sprawuje Szkolny Lider. Zapraszamy do współpracy dyrektorów szkół wraz gronem pedagogicznym.

 

Dodatkowe informacje można przeczytać na stronie http://snit.rcre.opolskie.pl

Kalendarz roku szkolnego 2013/2014

Ważne daty i dodatkowe dni wolne można zobaczyć w zakładce Kalendarz